Weboldalunk használatával jóváhagyod a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Termékek Menü

Hogyan kerüld el az ízületi fájdalmakat? 5+1 tuti tipp az ízületi fájdalmak megelőzésére!

Hogyan kerüld el az ízületi fájdalmakat? 5+1 tuti tipp az ízületi fájdalmak megelőzésére!

Az ízületi fájdalmak annyira megnehezíthetik mindennapjainkat, hogy sokszor szinte kedvünk sincs kikelni az ágyból. A hideg, nyirkos idő beálltával ez még inkább erősödhet, így összegyűjtöttünk 5+1 tuti tippet, amivel megelőzhetjük az ízületi fájdalmakat!

 

Korábban már írtunk arról, hogyan befolyásolja a hideg időjárás az ízületeket és miért van az, hogy ha érkezik egy hidegfront, akkor felerősödhetnek ezek a fájdalmak. Most azonban megosztjuk azt az 5+1 tuti tippet is, amivel segíthetünk szervezetünknek abban is, hogy megelőzzük az ízületi fájdalmakat!

  1. A hideg beálltával érdemes a réteges öltözködés mellett letenni voksunkat, hiszen így melegen tudjuk tartani testünket, ízületeinket, izmainkat. Azonban ne essünk abba a hibába sem, hogy sok-sok réteg ruhát veszünk magunkra, hiszen akkor könnyebben megizzadhatunk, megfázhatunk. Érdemes jó minőségű alá öltözetekben gondolkozni, amelyek kialakításánál fontos szempont, hogy melegen tartsa testünket!

  2. Akármilyen hideg is van kint, ne mondjunk le a rendszeres testmozgásról, hiszen az izmok és a csontok erejét edzéssel tudjuk csak növelni. Egy-egy rendszeresen beiktatott séta csökkentheti az ízületekre nehezedő nyomást, így kevésbé lehetnek kitéve a sérüléseknek! Ősszel pedig csodaszép színes pompájában tündökölnek az erdők, így lelkünkre is jó hatással lesz egy-egy erdei séta! 

  3. Az igazi magyar gasztronómiában télen előtérbe kerülnek a nehezebb, megterhelőbb és kalóriadúsabb ételek. Figyeljünk azonban a mértékletességre és arra is, hogy az egészséges testsúlyunkat megőrizzük a hideg hónapokban és nem csak a nyári „beach body” miatt. A térdünk terhelését jelentősen csökkenthetjük azzal, ha megtartjuk egészséges testsúlyunkat, így pedig ízületeinket is védhetjük!

  4. Fordítsunk kellő figyelmet a pihentető alvásra! A szervezetünknek szüksége van a megfelelő pihenésre, amely nem a TV előtti, kanapén történő elnyúlást jelenti! Ébredést követően már szellőztessük ki gyorsan hálószobánkat, hogy a friss levegő beáramoljon, majd este lefekvéskor figyeljünk a megfelelő szobahőmérsékletre (a túl meleg szobában biztosan nem lesz pihentető az alvás)!

  5. Ha azonban az ízületi fájdalom már jelentkezik, akkor érdemes melegítő párnát alkalmazni a területen, ugyanis a hő segít ellazítani az izmokat. Ha lehetőségünk van, akkor egy meleg izomlazító fürdőt is vehetünk lefekvés előtt a biztos sikerért!

+1 tipp:

Fogyasszunk megfelelő minőségű kollagént! A kollagén fontos lehet a porcok megfelelő működése szempontjából, segíthet megőrizni a csontok, inak, ízületek jó állapotát, pozitív hatással lehet a bőr, köröm, haj jó minőségére. Elősegítheti a porcok regenerálódását, segíthet pótolni a kollagénhiányt, amely az öregedés, fizikai megterhelés, túlsúly következménye. A Herbadoctor Flex Body PLUS kollagén italporban a kollagén már eleve peptidek formájában van jelen, azaz elő van emésztve, hidrolizálva van. Így a fölszívódása már jó és az emésztésünket sem terheli. Plusz tartalmaz magnéziumot és B vitamint, hyalurinsavat, K2 és D3 vitamint és C vitamint is, valamint adtunk hozzá Lysint, kalciumot és cinket is!

Olvasd el ezt a cikkünket is: Miért fáj hidegben jobban az ízület? Még nem késő felkészülnöd a télre!